måndag 29 november 2010

Novemberbilder

Nu var kameran fylld med en massa bilder som jag inte hunnit visa så här kommer en blandning från november:
Felix nerbäddad under de nya Man U-lakanen som han fick av Henrik!

En hängig hemmadag resulterade i att vi testade en massa experiment som jag & Felix hittade i en bok på biblioteket. Ett rått ägg i ett glas vatten sjunker...men...om man häller i salt och...

...löser upp detta ordentligt så stiger ägget upp till ytan och flyter! Wow!

Sen var det Felix tur att göra tricket med den svävande pingisbollen... :-)

I torsdags var det dags för Cirkus VV på Felix fritids. Felix hade själv valt att han skulle vara clown!

Han måste vara tidernas sötaste clown, eller hur???

I lördags tog Henrik med mig till Köpenhamn för lite julstrosande. Alla tycker vi att Henrik är lång, men mitt på Ströget mötte han sin "överman" utan för Guinness World of Record...

I Nyhavn spelade Postorkestern och även där ville Henrik gärna vara med på ett hörn...

Underbar vinterdag, men visst ser det lite kallt ut om kinderna...?

Nyhavn hade helt klart den bästa julstämningen...
...men Henrik ville tvunget in på Tivoli också... (han som blir åksjuk passade på nu när det inte var så många karuseller igång...)
Visst var det vitt och vackert, men allt jag hört om Tivolis julmarknad kändes överreklamerat...vi blev faktiskt lite besvikna....saknade julmusik, tomtar och annat...
Men vi hade en supermysig dag som avslutades med god middag och sen en låååång tågresa hem...(men det är en annan historia...)

Väl hemma stod mina nya adventsljus och väntade på att få tändas...
...vilket vi gjorde igår såklart!
Hann med lite julskyltning här i stan också i går, som sig bör...men det varade inte så länge...
Hann också med mitt första framträdande med kören, då vi igår sjöng för de boende på ett äldreboende här i stan. Stämningsfullt med snö ute, ljus på bordet och glögg i grytan...och det gick ganska bra trots hes hals...
Hoppas ni alla haft en bra första advent!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar