måndag 29 november 2010

Lite familjeliv en måndag :-)

Idag = måndag och dags för Felix att komma hem! Så ljuvligt det är! Idag blev det dessutom extra mysigt eftersom Henrik var ledig och stannade kvar ända till ikväll. Jag har varit studieledig och faktiskt fått läst en del trots att H var här. Han servade med kaffe för att hålla mig pigg. (Hör och häpna, det var faktiskt ganska gott! Lite skummad mjölk och lite socker i så blev det gott!)
Sen blev det lite smak av "vanligt familjeliv".... Jag körde med Max och köpte vinterkängor medan H gick till fritids och hämtade Felix, som blev både glad och överraskad! Sen gick de till Nybergs kulle och åkte pulka medan jag lagade middag och sen var hos Osteopaten! Det var då det slog mig hur mycket jag vant mig vid att fixa all logistik med vårt lilla familjeliv själv...och hur mycket lättare allt skulle va om man va två... Skulle så gärna vilja ha H här alltid, men såklart av kärlek och inte av praktiska orsaker...

Därför kändes det extra trist när han satte sig i bilen strax före sju för att köra hemåt i det värst snövädret ...han sms:a precis att han kommit hem men att det inte varit så kul...drygt två timmar tog det visst...men nu är han hemma välbehållen och Felix är här. Imorgon kommer Max och då är 3 av 4 "familjemedlemmar" där de bör vara :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar