söndag 24 oktober 2010

"Varför måste veckan gå så fort???" undrade en kelig lillkille

Söndagkväll igen och väskan är packad. Imorgon har mamma-veckan tagit slut och Felix åker till pappa. Han var ledsen ikväll över att veckan gått så fort. Jag håller med! Passade på att fråga om han ville ha det annorlunda på nåt vis, om han hade någon idé som vi inte tänkt på...men han ville inte prata om det. Vi pratade på lite om hur andra har det, att vissa bor mest på ett ställe när det är skola och på det andra stället mer på helgen, men så ville han inte ha det. Däremot satte han för första gången ord på ett annat förslag. Han vill inte flytta samtidigt som det är skola...alltså hellre flytta på helgen. Men inte på fredagen för då ska det va myskväll med alla och lördagen går ju inte, men söndagen hade varit bra. Sa han! Vi pratade om fördelar och nackdelar och jag lovade honom att när doktorn hört av sig om alla provsvar, när vi märkt om magen blir bättre med hjälp av mjölkfria kosten, DÅ ska vi se över våra rutiner igen och se hur vi kan göra allt så bra som möjligt. Det fann han sig i och sen somnade han gott efter femtielva pussar, hundra kli på ryggen och massa kill i nacken... Underbara pojke!!!

Max har varit mycket med bästa kompisen i helgen. Härligt att se och höra dem ha kul ihop... Även om det mest är tv-spel som gäller just nu...kan inte klandra dem denna regniga ruggiga helg. Ikväll fick vi en bra tv-stund tillsammans. Han gillar "The Event"...Jag är skeptisk men eftersom han vill se det är det ett ypperligt tillfälle för lite gemenskap framför tv:n. Han känns så stor! Snart tonåring...även om det känns som han varit det ett tag. Imorgon är det hans och min egenkväll. De kvällarna är guld värda, oavsett vilket barn det är. Tror vi gillar det lika mycket allihop!

Henrik har hört av sig ett par gånger idag. 23 grader varmt och strålande sol. Befinner sig nånstans mellan Marbella och Malaga...har jag för mig...inte så haj på geografi ju... Golfrundan idag sådär tydligen, men det går nog ingen nöd på gänget... Men han får gärna skynda sig hem :-))

Måste förresten skryta lite; har varit på Friskis Gym idag, jo jo men! Redan träningsvärk så fasar för morgondagen... Dessutom röjt färdigt i källaren och fingrarna värker och är svullna efter allt lyftande av tunga kartonger där nere... Men nu är det gjort i alla fall. På onsdag kommer en container att slänga skiten i!

Veckan lär gå fort, har mycket på schemat;
Måndag: Jobb
Tisdag: Osteopat/massör-besök + pluggande
Onsdag: Jobb fm, sen plugg och kören
Torsdag: Heldag på Malmö Högskola
Fredag: Jobb
Lördag+Söndag: Målarkurs

Hur ska jag hinna sakna någon??? Ska dessutom FÖRSÖKA hinna träna nån dag också, men ska egentligen inte säga det högt...men min ambition är i alla fall det!

Med en sådan vecka framför mig kan det nog behövas lite sömn nu, spikmattan kallar!
Natti natti & ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar