fredag 22 oktober 2010

Uppmuntran och omtanke värmer!

Jag vet att det finns de som undrar varför jag lägger tid på att blogga, när jag ofta klagar på att det finns annat som jag inte hinner med... jag vet att det finns de som undrar varför jag delar med mig av ditt och datt på bloggen... Jag kan tänka mig att det finns massor som skiter fullständigt i det jag skriver...

MEN... jag gör det för MIN skull...jag gör det inte för att roa eller underhålla någon annan. Det blir som ett telefonsamtal till en god vän, som ett dagboksblad utan hemligheter, som en kort session hos terapeuten. Eller bara för att jag tycker det är så kul att skriva!!!

Sen händer det då och då, ja faktiskt ganska ofta trots allt, att jag får feedback på mina inlägg. Kommentarsfunktionen verkar inte riktigt funka som den ska, eller så är den svårbegriplig, inte vet jag...men jag får kommentarer i verkliga livet, på facebook, i ett mail, ett sms.... och just igår var en sådan dag!

Jag loggade in på Facebook igår kväll efter 11 timmar på jobb, barnen i säng, trött och sliten, men skulle bara...ser att jag fått ett meddelande i min inkorg och öppnar. Från andra sidan Atlanten, från en (egentligen ganska avlägsen men ändå så nära) vän...så vackra ord, så mycket uppmuntran och omtanke i några rader. Tänk att du, som jag knappt känner, har engagerat dig för min skull...att du läst min blogg och tagit dig tid att svara mig. Helt plötsligt kändes allt så rätt. Jag gör rätt, jag gör så gott jag kan, jag är på rätt väg! Tack snälla M, du vet vem du är!!! Hoppas du läser detta också!

För övrigt har jag en stor blogg-förebild, med länk här nere till höger. Har sagt det förr...Mia Skäringer!!! Ni vet, från Mia & Klara, Solsidan m.m.... Hon är ensam med två barn, pendlar mellan Stockholm och sin Göteborgs-ö, mellan hopp och förtvivlan. Hon skriver om livet! Jag bara ÄLSKAR att läsa hennes texter. Gör det du också, så förstår du nog vad jag menar!

NU: Max hemma med magont, illamående och diarré. Felix i skolan pigg och glad (men ledsen och ont i magen igår kväll). Stolt över att få cykla hem själv efter skolans slut. Jag själv har ledig dag. Avsatt tid för pluggande. Ska vara chaufför åt mina föräldrar i förmiddag, men bara till stationen. Sen en helt orörd dag. Ska plugga lite och ägna mycket tid åt mina barn. Ljuvliga helg! Inga måsten, men har ändå planer. Ska rensa! I källarförrådet. Stor container på området nästa vecka. OJ vad det ska slängas! Också bra terapi!

Och massor med tid med barnen! Kan aldrig bli för mycket av den varan! Älskar dem av hela mitt hjärta! Min tredje älskling lämnar kylan bakom sig och sticker till Spanien imorgon...golfresa med grabbarna...ja det kan ju va kul...kanske...men också alldeles för varmt, klibbigt, solsveda...träningsvärk...Ja ja, vad är en bal på slottet... Haha...

Ha en underbar helg alla ni läsare. Njut av ledighet och varandra! Kram

1 kommentar:

  1. jag ser de som så, min blogg är min ventil i vardagen! Min blogg dömmer aldrig mig och den orkar lyssna på mig.

    SvaraRadera