fredag 8 oktober 2010

Författardrömmar

Sitter och tittar på Skavlan och lyssnar på intervjun med den norske författaren Knausgård som har skrivit en bok i sex delar om sitt eget liv. Det blev totalt 3000 sidor...

...här sitter jag med en blogg om Mitt liv som Maria och är ganska stolt över att jag hållt igång den i snart 2 år... Som jag skrivit i min profil så har jag alltid älskat att skriva...jag minns med glädje uppsatsskrivningarna i skolan, små mininoveller jag skrev redan som tonåring och kanske ännu yngre. Dagboksanteckningar har jag i massor och bloggen ovanpå det... frågan är om det någongång blir något annat...

Jag har många gånger de senaste åren tänkt att jag skulle vilja dela med mig av många tuffa jobbiga saker jag gått igenom, förhoppningsvis för att kunna hjälpa någon annan. Såklart inte bara det jobbiga och tunga utan även glädjen över att ha hittat ut ur mörkret. Kanske behöver jag ytterligare några års perspektiv till alltihop innan jag kan sammanfatta den perioden i mitt liv, men drömmen om att någongång förverkliga detta lever vidare...

2 kommentarer:

  1. haha tack My, jag lovar du ska få veta när jag gör det...hehe...kan nog säga att det blir inte gjort så länge vi ses på jobb...han har väl några år kvar där lillgrabben... :-)

    SvaraRadera