söndag 8 augusti 2010

Fyra underbara veckor är till ända...

...men jag kan inte vara annat än nöjd! Jag har haft en alldeles underbar semester och idag när jag sammanfattar den så är nog det bästa med alltihopa att jag fått vara frisk!!! För utan det hade jag inte kunnat njuta av allt annat jag gjort och av alla sköna lediga stunder.

Att börja jobba imorgon känns helt okej. Jag tycker alltid det känns spännande att komma igång med lite nystart på höstterminen. Jag börjar imorgon med inskolning direkt av ett nytt barn, sen rullar det på och innan september är slut ska vi förhoppningsvis har klarat av att inskola 9 nya småttingar. Dessutom blir det lite nytt arbetslag från denna terminen och det blir också spännande! Förutom det får vi en ny kokerska imorgon och senare i höst en ny chef. Dessutom ska jag börja läsa på halvfart från oktober till och med mars, så det är mycket nytt att se framemot.

Felix börjar på fritids igen imorgon, men är hos sin pappa till tisdag då han kommer hit igen. Max kommer på onsdag men är ju ledig två veckor till. Alltid en utmaning att återgå till normala rutiner, men när man väl kommit in i det brukar det kännas skönt!

Nu är jag nyss hemkommen efter en helg i Simrishamn. Bl.a. var det släktträff med Henriks mammas släkt i lördags, vilket var jättetrevligt. Även idag har vi träffat hans föräldrar och syster med familj. Kul att hinna med alltihop.

Just nu regnar det från en helgrå himmel och sommaren känns långt borta. Men trots jobbstart imorgon och regn ute så vägrar jag tro att sommaren är över. Lovar att njuta av den ett bra tag till!!!

Gissar att det är fler än jag som börjar jobba imorgon, eller som kanske redan är igång. Både er och de som fortfarande är lediga, önskar jag en skön fortsättning på augusti!!!

Var rädda om er!
Kram!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar