måndag 19 juli 2010

Semester med barnen :-)

Hemma igen efter en förvisso alldeles underbar vecka med Henrik på Österlen, men gud vad jag längtade efter barnen de sista dagarna! Underbart att komma hem till dem i lördags och veta att jag har 3 veckors semester kvar med dem!

Karnevalen i stan var ju i full gång så vi cyklade dit på eftermiddagen för att inte missa Karnevalståget. Kul att se en massa av Felix tjejkompisar med i Sambatåget! Sen fick Felix äntligen köpa sin efterlängtade Spanien-dress, bara svårt att välja vilken spelare han skulle vara, men det blev till sist David Villa, känns väl helt okej :-)

Henrik gav sig iväg med syster och svåger för att se Ulf Lundell i Halmstad. Själv valde jag att avstå, min Uffe-kvot för ett tag fylldes förra sommaren. Istället tillbringade jag hela eftermiddagen och kvällen nere i stan med mina älskade barn och föräldrar. Det blev varmt och tröttigt till sist, men vi stod ut, allt för att Felix skulle få se Eric Saade! Faktiskt väl värt att vänta på, och Felix var överlycklig. Mina favoriter för kvällen annars var Klippanbandet Torsson som jag såg live första gången 1990. I lördags hann jag i alla fall se en halvtimmes konsert med dem också! Gamla goa gubbar som är otroliga på att skriva låttexter om banala ting!

Både under söndagen och idag är det lite mulet och blåsigt - inget direkt strandväder. Skönt att bara va hemma och fixa lite. Pojkarna lekte med kompisar igår och sen var vi allihop på BoIS-match och trots att jag var med blev det faktiskt vinst med 2-0!
Idag har jag redan varit uppe och tvättat och pojkarna vaknade precis. Skönt att de kan ha sovmorgon emellanåt! Ska snart ge mig iväg till min Massageterapeut/Osteopat och till min stora glädje kan jag berätta att jag mått ovanligt bra de senaste två veckorna! Inga smärtdagar över huvud taget, bara ett par gånger som jag känt av lite svullnad eller något hugg en kort stund. Om det beror på hans behandling eller ändrad medicinering vete tusan, men bra ha jag mått i alla fall!!! Underbart!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar