onsdag 21 juli 2010

Ljuvliga sommar

Visst vänder man lite på dygnet när man har semester - det märks inte minst på barnen som protesterar när jag ber dem gå och lägga sig när klockan är elva på kvällen, men som sen sover till 10-11 på förmiddagen!

Vi har haft ett par härliga stranddagar - IGEN! Hemmet förfaller, som för de flesta i denna värmen gissar jag, men man måste ta tillvara på tiden! På min runda på Österlen förra veckan hittade jag en söt liten skylt i en affär, med texten:

"Gör så lite som du måste
och så mycket som du vill!"
Visst är det fantastiskt kloka ord!? Tror det måste bli mitt nya motto :-)
Ta dagen som den kommer är väl det bästa av allt när man är ledig? Själv tycker jag om att sitta uppe länge på kvällen, vilket jag sällan unnar mig när jag jobbar. Imorse njöt jag dessutom av morgonen efter att jag bett Henrik ringa och väcka mig redan vid halvåtta, för att komma upp i tid. Njöt av tystnaden, morgonluften, tidningen, en kopp te och frukost innan barnen ens vaknade. Sen städade jag på balkongen och putsade de fönster som vetter dit.
Så ikväll kunde jag och Felix njuta av middagen där ute, utan att att trängas med trasiga krukor, jordsäckar och vissna blommor! Max försvann iväg hem till en kompis och sover där så honom ser jag inte förrän imorgon.
Nu tror jag ögonlocken känner för att slå igen för idag - sov gott alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar