onsdag 7 juli 2010

Flädersaft på gång

Så värst husmoderlig brukar jag väl inte vara men är det något jag älskar så är det Flädersaft!
På mitt jobb har vi massor med Fläderbuskar/träd och nu har jag äntligen gjort slag i saken och plockat vad som behövs för en sats.
Hoppas kunna smaka den till helgen!

För övrigt är allt på topp tycker jag.
Jag var hos min massageterapeut/osteopat igår och han behandlade magen likadant som förra veckan. Vi var båda överens om att magen kändes bättre, den var både mjukare och gjorde mindre ont. Jag ska dit en gång per vecka nu ett tag för att se vad vi får för effekt av behandlingen. Ska bli mycket spännande att följa!
Egentligen har jag inte haft några större besvär sedan i fredags. Hoppas verkligen att det ska kunna hålla i sig nu så jag kan njuta av den analkande semestern.
Målarkursen får mig också att må fantastiskt bra. Känns verkligen som att jag använder mina komptimmar på ett friskvårdande sätt. Att sen cykla till jobb och jobba 5 timmar går som en dans. Känns som en perfekt nedtrappning inför semestern.
Efter jobb idag blev det dessutom ett spontanbesök hos kollegan Eva, mysigt med en snackestund, vätskepaus och husesyn. Tack för citronsyran :-)
Hade en liten liten tanke på att baka en kaka till jobb efter min födelsedag, men tyvärr kollegor, ni får ge er till tåls till en annan gång då andan faller på. Min kväll har rusat iväg och min baknings-inspiration saknas. Att safta får väl räcka för idag!
Barnen är hos sin pappa och har en skön semester där! Det blir nästan två veckor utan dem här, men nästa vecka är jag och Henrik lediga tillsammans så då går det lättare. Sen är det tre långa härliga lediga veckor med mina barn!
Längtar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar