söndag 13 juni 2010

Lillkusinens student

Elin är min allra yngsta kusin (av 11) och hon är född 4 dagar före min 20-årsdag! I fredags var det hennes tur att ta studenten och som alltid blir jag lika nostalgisk... Det är en fantastisk stämning nere på torget och helt underbart att se alla dessa glada lyckliga ungdomar (gud vad gammal jag lät nuuu då!!!)
Elin är i alla fall lika söt och go nu som på den första bilden!
Efter första gratulationerna på torget, blev det en lång väntan innan de kom åkande på lastbilsflaket. Då passade det bra att pigga upp sig med en glass, tyckte Felix (och Max...och morfar...och Melker...)
Sen var det äntligen dags för bilarna...men då hade Melker somnat i vagnen och vi frös rätt rejält...men på flaket fanns det både pigga och varma killar och tjejer!!!
Fy fan vad dom e bra!
Väl hemma på studentfesten fick vi träffa en massa släktingar. Eftersom vi är ganska många kusiner fanns där också en hel del kusinbarn (som jag och barnen knappt har träffat innan...)
Här är det 3½ åriga Elvira som förser sig av den goda buffén :-)
Eftersom hennes föräldrar var på annat håll tyckte jag det var viktigt att föreviga att hon i alla fall åt...oliver... (två portioner faktiskt...) hehe...
Ett riktigt charmtroll var hon i alla fall och hon är en av mina barns många nästkusiner!
Pojkarna tycker som bekant om att fotografera och jag fick ställa upp på bild...
...liksom Max...i sin snygga outfit!
Den nybakade studenten tillsammans med storasystern till oliv-älskaren...
Visst är det en härlig bild på Elin och Eleonora?
Två nästkusiner; Felix och Eleonora...glömmer alltid hur gamla alla de andra barnen är, men jag tror de är ganska jämngamla...
Med på studentfesten fanns såklart också mina underbara föräldrar, som vi för övrigt hade sällskap och hjälp av hela fredagen!
Tack för en härlig fredag allihop!!!
När det blev läggdags på kvällen kunde jag glatt summera dagen och konstatera att det blev ännu en lyckad skolavslutning med barnen och att de var glada över att "hela" deras familj var med och firade!
Jag var också glad över att ha varit smärtfri hela dagen och somnade som en stock!
SJUNG OM STUDENTENS LYCKLIGA DA´R....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar