tisdag 25 maj 2010

Kunde mått bättre...

Redan i söndagskväll kände jag av svullnad i magen och smärta i sidan och bak i ryggen. Jaha, då var det dags igen... De senaste veckorna har jag knappt varit symptomfri innan besvären kommit tillbaka igen...Riktigt tradigt!!!

Det blev en orolig natt till måndagen och när jag vaknade och kände mig än mer öm så var det bara att lyfta luren och sjukanmäla mig. Känns riktigt riktigt trist att inte klara av jobbet. En kollega är dessutom på semester, men jag kan tyvärr inte göra mycket åt det. Jag vet ju av erfarenhet att det är vila som behövs, att det oftast blir värre om jag inte lyssnar på kroppen. För två veckor sen jobbade jag ju 2-3 dagar med smärta och vad hände då? Jo då låg jag dålig hela långhelgen istället...och efter det har jag bara känt mig helt okej ett fåtal dagar...

Hade en sen tidigare bokad behandling hos Massageterapeuten så där var jag igårkväll. Det kändes lägligt eftersom han försöker behandla hela kroppen. Han kände på levern att den var lite stum och svullen, masserade lite för att öka cirkulationen, så får vi se hur det går. Lossade också på en massa låsningar i rygg/höft/nacke, vilket enligt honom också kan hänga ihop med magen. Jag är fascinerad och intresserad - vid det här laget testar jag vad som helst för att försöka på hjälp med min bråkiga mage.

Jag lämnade blodprov igår som jag väntas få svar på idag. Tror de är okej, men ville kolla för säkerhetsskull eftersom det är längesen. För övrigt så är det som vanligt vid ett anfall; jag sover sover sover sover.... Förstår aldrig hur jag kan vara så trött, men det följer iaf mönstret.
Idag känns det dessutom som jag är överkörd av en ångvält...har säkert med behandlingen igår att göra, vilket också är helt normalt.

Posten kom och med den en kallelse till MR den 14 juni. Känns skönt att ha det på gång, dessutom här på Landskrona lasarett! Skönt slippa yra ner till Lund. Dessutom på en för jobbet bra tid! Vad mer kan man önska???

När jag väl är vaken är jag ganska uttråkad...orkar liksom inget. Igår hämtades Felix hem till pappa och idag är det Max tur. Han kommer dock och håller mig sällskap ett tag i em efter skolan. Ska försöka hålla mig vaken då! Ska ut i köket och försöka trolla ihop lite lunch, ingen aptit och inte någon lust att laga mat...men kanske en förutsättning för att bli piggare och friskare!

På jobb har vi en överenskommelse att vi ska lämna besked före kl.13 om hur det blir kommande dag. Ibland känns det alldeles för tidigt, när man t.ex. sovit hela förmiddagen för att kurera sig, och knappt hunnit känna efter. Men detta är ju för att de som jobbar ska hinna lösa vikarier osv... Men jag önskar ändå att man kunde fått känna efter lite längre ibland...men jag har meddelat att jag är hemma imorgon också...skulle öppna då och då är det inte läge att behöva ringa på morgonen och säga att det inte går... Brukar behövas några dagar innan jag är helt hundra igen. Hoppas att det är bra SNART!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar