söndag 11 april 2010

Ork och tid kommer inte överens...

Har djupa funderingar just nu... ;-)

Ungefär som historien om Emil och sockerdrickan...

När jag har tid att städa så orkar jag inte. När orken och energin infinner sig, så finns inte tiden... När i helskotta ska jag då städa???

Timmar, dagar, veckor och månader bara susar förbi. Redan 11 april. Funderar fortfarande på var januari/februari tog vägen...

Funderar på Rut. Hon lär vara duktig.

Tvätten är iaf avklarad. 10-14 i bostadsområdets tvättstuga. Klappar mig på axeln! Har en axel kvar...och tvätt att vika...

Barnen på Cirkus Cirkör med farmor & farfar. All tid i världen att röja och vika i lugn och ro. Vad händer? Soffan utsöndrar någon sorts signaler till mig. Jag föll...

Samvetet gnager...varför känns det aldrig som jag blir färdig? Säger att jag lärt mig att dra ner på kraven...att prioritera...har jag det? Eller för mycket? Måste nog ringa Rut...frågan är om hon finns kvar efter september?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar