onsdag 14 april 2010

Mycket tanketid...

...fick stanna hemma idag...vågade mig på en stark smärtlindring igår vid sängdags och den gjorde i alla fall att smärtan klingade av under natten. Dock sover jag väldigt dåligt med den medicinen, trots att kropp och ögon är supertrötta.

Lite groggy idag men mindre ont än igår. Tog en promenad runt kvarteret för att se hur det kändes med ork och smärta, tog sen beslutet att stanna hemma imorgon också. På fredag räknar jag med att va tillbaka om det går som planerat.

Tillbringat dagen på soffan med filmen "Australia" vilken jag tyckte var kanon! Vilken miljö och vilket landskap i Australien! Och lite annat vackert att vila ögonen på...vet dock inte vad han heter...

Funderade på hur urinvånarna, Aboriginerna, lyckats överleva. Vilket förföljt folk! Är inte så insatt men jakten på "Den förlorade generationen" skildrades i filmen. Nästa sekund sitter jag vid datorn och läser inlägg, kommentarer m.m. på nätet om den tragiska dödsmisshandeln i Landskrona för ett par veckor sen. Händelsen är ju såklart fruktansvärd men var kommer allt hat ifrån som folk kräker ur sig i Facebook-grupper osv. Framför allt gör det mig arg när avsändarna inte vågar ha någon bild och kör med ett alias. Om männsikor som begår brott ska stå för sina handlingar (vilket väl är en självklarhet för alla - oavsett bakgrund) så borde väl även alla "tyckare" kunna visa vem dom är och stå för sina (mer eller mindre begåvade) synpunkter och uttalande.

Vårsolen har visat sig från sin bästa sida idag så jag öppnade balkongdörren, la ett par dynor på en hård trästol, satte mig med fötterna uppe på en pall i solgasset - och somnade!!! Då är man trött om man kan somna så obekvämt! Vaknade av att allra bästaste pappa ringde och sa att mina däck var bytta! Tack snälla!

Tror jag ska överge datorn nu och ägna mig åt en ny bok som jag lånat av en kollega. Dödergök av Katarina Wennstam, fortsättning på Smuts, som var ruskigt bra. Har läst ett par kapitel men inte kommit in i den riktigt än. Bara att sätta igång för sen väntar tredje boken Alfahannen också på mig i hyllan.

Att fastna i en riktigt bra bok är nog den bästa avkoppling jag vet. TV:n kan va avstängd i dagar i sträck om jag hittat en riktigt bra bok. Och är jag dessutom hemma sjuk så kan jag verkligen unna mig att läsa i flera timmar i sträck!

Någon som har fler lästips?

Ha det gott i vårsolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar