onsdag 21 april 2010

Aprilväder!!!

Strålande sol. Regntunga skyar. Hagelskurar. Minusgrader. 13 plus. Snö i Skåne. Sommarjacka. Långkalsonger.
Ja vad ska man säga???
APRIL!!!
Vet ni förresten vad höjden av lathet är?
Följande konversation:
Max från vardagsrummet till mig i köket:
-Mamma...(något mer mumlande)
-Jag hör inte, diskmaskinen är i gång...
-Hör du nu? (Lite högre, men jag svarar inte)
Min mobil ringer, det står Max i displayen...
-Kan du säga en T-dryck på 12 bokstäver...(säger Max som löser korsord...)
Hur gjorde vi egentligen innan mobiltelefon-eran? Var vi verkligen tvungna att gå mellan rummen för att prata med varann??? Också undras det varför barn är överviktiga och många barn hesa...
Hmm...

4 kommentarer:

  1. haha, det kom vi nog aldrig fram till...något förslag?

    SvaraRadera
  2. oj, så bra koll har jag inte just nu...får be honom ringa dig för hjälp :-)

    SvaraRadera