lördag 27 mars 2010

Felix påskpyntar

Inte helt oväntat är det Felix som står för pyssel och pynt här hemma. I veckan fixade han till ett påskris med fjädrar i färger som han själv valt. Nu pryder det köksfönstret så det syns både inifrån och utifrån.
Pojkarna fick sin påskpresent av mig igår. Eftersom de slutat äta godis var det något annat... De hade ju sparat ihop pengar till Nintendo Wii och innan vi körde iväg igår för att köpa det så fick de en påskpeng av mig, för att de skulle kunna köpa en extra kontroll så de kan spela tillsammans.
Gissa om de var lyckliga igår kväll? Max var snabb o duktig med att installera det och hela kvällen gick det varmt. Max slocknade sen med kläderna på inne på sin säng, medan Felix var uppe och spelade till midnatt... Då fick jag tvinga honom i säng för att jag själv var så trött!
Redan kl.8 imorse var han vaken och ville fortsätta men det fick bli efter frukost.
Jag vaknade mitt i natten med ont i halsen och från Felix rum hörde jag hur hans hosta håller i sig. Så kvällens planer då kompisar och deras barn skulle komma hit, fick ställas in. Tyvärr, jag hade verkligen sett framemot att träffas, har fått ställa in det flera gånger pga sjukdom!
Men nu siktar jag på att kurera mig hela helgen eftersom jag vill kunna jobba igen på måndag! Har ju jobbat TRE hela veckor nu utan sjukdagar så jag siktar på en fjärde också!!!
Håll tummarna!
Ha en riktigt skön helg, det ska jag och pojkarna ha!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar