måndag 22 mars 2010

Dyrt med växande barn...

Tog med Max på en shoppingrunda idag efter jobb. Han har ju som bekant växt en del och behövde f.a. lite nya byxor. Är glad att han än så länge inte är märkesfixerad så idag gjorde vi ett fynd på KappAhl, ett par blå chinos för 150 kr!!! Sen gick vi in på Olofsson bara för att kolla storlekar på jeans...han har snart växt ur barnstorlekarna nämligen...insåg snabbt att han helst inte ska växa mer...jösses vilka priser när de ska ha jeans i tumstorlekar...men måste iofs inte handlas där ju...

Hade en intressant diskussion om märkesfixeringen på skolan...herrejisses...tydligen blir man mer poppis med vissa märken på kläderna...men Max var klok och sa att det var inte det han va ute efter, för han har vänner ändå!!! Tack gode gud!!!

Som tack för det fick han i alla fall välja en t-shirt på Olofsson och den kosta samma som byxorna :-) Får nog va rätt nöjd med shoppingrundan; chinos, t-shirt och 3 par kallingar för under 400 kr...
Felix har redan fått en del så idag var det verkligen Max tur!

Själv unnade jag mig en snygg vårjacka/kappa...har mest en massa praktiska jobbejackor men nu hittade jag en i swagger-modell som kan va snygg att "va ren i"...dvs utanför jobb...

Nu ska jag natta sonen, imorgon har jag två här hemma. Ljuvligt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar