måndag 22 februari 2010

Rättelse...

Max har nu kommit hem och har korrekturläst de senaste inläggen... Rättelser:

1. Max var 47 cm när han föddes

2. Max är nu 165 cm. Väger dessutom 51,9 kg! Stor kille! :-)

Helgen har varit härlig. Frisknade till och lördagen innehöll en runda i stan tillsammans med en god vän. Bl.a. var jag på synundersökning och fick veta att jag börjar bli gammal...hmm...grrr...
På kvällen kom Henrik hit och vi åt & drack gott (fläskfilégryta med vitlöksostsås och smörstekta champinjoner) och tittade såklart en hel del på OS. Medan han fokuserade lite mer på OS så valde jag att måla lite...ganska nöjd faktiskt. Inte helt klart men återkommer med resultatet.

Igår var vi superflitiga och var på gymmet och tränade. Kul att göra det tillsammans. Sen blev det en fantastiskt god fisksoppa med spenat, torsk, räkor och aioli. Även den från min nya kokbok och än så länge är det bara en massa nya favoriter. Allt jag lagat hittills kommer jag att laga fler gånger!
En tur till IKEA behövdes så att Henriks kök snart kan bli färdigt. Därefter blev det ännu mer OS innan det blev dags att ladda för en ny arbetsvecka. Skönt att komma igång efter en veckas sjukdom.
Det var riktigt roligt att komma dit till barn och kollegor idag. Sportlovet började idag och det märks även hos oss. Ett fåtal barn så det passade bra att Max kom och hälsade på i eftermiddags. Han blir snabbt poppis bland de små barnen och själv verkar han tycka det är roligt att leka med dem. Dessutom lyckades jag få med honom på ett jympapass på Friskis idag men efteråt var vi rätt slut...trodde det skulle vara ett baspass men eftersom det inte var ordinarie ledare så blev det istället ett medelpass, puh vad det tog musten ur oss. Men kul!

Imorgon kommer Felix hit sen är det sportlov för båda barnen. Dom ska va hos morfar ett par dagar och på fredag tänkte jag vara ledig. Då blir det ett besök i Ishallen tror jag.

Nu får jag fortsätta heja på svenskarna i skidåkningen...vi hörs! Ha en go sportlovsvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar