torsdag 25 februari 2010

Aktivt Sportlov

Veckans sportlov har varit fyllt av aktiviteter både för barnen och OS-deltagarna.
Varje kväll har jag och barnen suttit bänkade framför tv:n och det har inte saknats spänning... Sveriges insatser bedömer jag som klart godkända! Men måste ändå erkänna att nästa vecka ska det bli kul att kunna titta på något annat tv-program :-)

I tisdags när båda pojkarna kommit hem firade vi sportlovet med en fika i stan i samband med att jag var och beställde mina nya glasögon. Förhoppningsvis får jag dem nästa vecka :-)
Max kompis sov över här och på onsdagmorgonen skötte de tre grabbarna sig själv sen jag gått till jobbet. Uppåt förmiddagen kom Felix till mig på jobb ett tag innan han sen fick följa med Max och kompisarna på bio och se Alvin och gänget 2. Det var poppis!

Igår mös vi i soffan hela kvällen och båda pojkarna har njutit av att få va uppe länge när det är lov! Det är mest jag som tycker jag kommit i säng sent, men det är samtidigt skönt att få mycket tid med dem på kvällen och slippa ha en massa tider att passa.

I morse skötte Max och Felix sig själv några timmar innan de ringde morfar och hämtades av honom. Där hemma blev det populär köttbullemiddag och sen lite sportande i Idrottshallen. Direkt efter jobb körde jag till Friskis gym och sen hämtade jag barnen. Kvällsmat och ännu mer OS innan båda stupade i säng. Nu är det min tur!

Imorgon är jag ledig och tänkte börja dagen med att köra och handla inför helgen. Det blir sen ett besök i Ishallen där jag ska försöka hänga med pojkarnas skridskoåkning...längesen jag åkte... Därefter blir det hem och sköta lite städning innan Felix ska på disco på kvällen :-) Stor kille :-)

På lördag ska vi fira Max 12-årsdag med släkten. Men innan dess ska jag hinna med ett besök hos frissan...en välbehövlig klippning och tillhörande färgning står på schemat. Jösses så många grå det finns nu....och i lördags sa optikern att jag snart behöver progressiva glasögon...suck...var ska detta sluta? :-)
Tur jag har ett jobb där jag får utlopp för barnasinnet - som idag när jag låg på golvet och hade kuddkrig med barnen, eller rättare sagt DE kastade kuddar på MIG! Men så härligt det är att kunna bjuda på det och få visa dem att även vuxna kan leka och tramsa. Det är klart den bästa delen av mitt jobb!!! :-)

Nu hör jag hur sängen ropar på mig! Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar