måndag 11 januari 2010

Vardag igen

Äntligen hemma igen i mitt eget hem. Borta bra men hemma bäst stämmer väldigt bra på en hemkär kräfta som jag :-)
Hemfärden gick mycket bra och trots ganska många, men korta pauser, så klarade vi hemresan inom 10-timmarsgränsen. När vi kom hem var Henrik redan här eftersom han flög hem. Kånkade in väskorna, åt lite kvällsmat och satt och småpratade med barnen inför dagens skolstart. Vi kom alla lite sent i säng så i morse när klockan ringde var det ingen som jublade direkt...Verkligen skönt att jag tog semester idag också! Lämnade barnen i skolan sen kunde jag ta det lugnt och t.o.m. vila lite till. Ska snart hämta dem igen och tänkte ta tag i julgranen som ska ut. Jösses vad den barrar efter att ha stått här hemma utan omtanke... Ikväll är tvättstugan bokad, kan va skönt att bli av med semestertvätten direkt. Och däremellan ska väl lite middag lagas...så som sagt, nu är det vardag igen...
Hoppas ni alla fått en bra start på 2010, det tycker jag verkligen att jag fått! Har mått fantastiskt bra under semesterveckan, ingen känning i min mage, mer än lite lite svullnad någon av de första dagarna, och jag har verkligen varit avkopplad och haft kul! Nu hoppas jag kunna hålla kvar det positiva inom mig även när vardagen drar igång, läste precis att det tydligen är Hälsans år 2010, det håller jag på!!!
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar