lördag 2 januari 2010

Uppe med tuppen

Varför ska man sova bort dagen? :-)
Hade ställt klockan på 06.00 för att tvätta det sista innan resan, men vaknade av mig själv redan 05.30. Försökte verkligen somna om men det gick inte så det var likabra att ge sig upp ur sängvärmen och sätta igång. Känns som mitt i natten när jag beger mig ner till tvättstugan så tidigt...Nu är i alla fall sista maskinen tvätt strax klar och Max sover fortfarande som en stock. Skulle väl ljuga om jag sa att jag är pigg...somnade inte förrän närmre ett i natt, men kan säkert hinna vila en stund under dagen. Annars är det ju bara bra om jag är trött tidigt ikväll eftersom vi lär ställa klockan väldigt tidigt imorgon!

På "Att fixa listan" idag står förutom packning och div. inköp, att försöka hinna med att städa ut julen. Granen har barrat sen lillejul så tanken på att ha den kvar när vi kommer hem den 10/1 är föga lockande. Ska nog hinna med det idag, får väl klippa ner den o samla den i en säck på balkongen tills jag har möjlighet att köra iväg med den till tippen. Men bättre på balkongen än i vardagsrummet.

Nu kallar tvättstugan. Blir nog någon rapport till innan kvällen, sen ska datorn med till Sälen. Har skaffat ett mobilt internet med kontantkort, så det kan bli lite bloggrapport från snön också :-)

Ha en bra lördag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar