fredag 11 december 2009

Viloförmiddag

Barnen iväg till skolan med hjälp av sin hjälpsamma morfar och jag har legat på soffan sedan frukosten var avdukad. Natten har varit sådär, sovit hårt när jag väl somnade, men mådde fortfarande illa när jag la mig. Ok när jag vaknade men när jag ätit kändes det lite igen, blir inte klok på det. Känner mig hungrig men utan aptit, behöver dessutom handla. Suck...vet inte hur jag ska orka... I eftermiddag måste jag köra till Lund med Felix eftersom han har en tid på sjukhuset idag, bökigt att boka om så jag tar med båda pojkarna så får vi det avklarat. Känner på mig att det nog blir någon färdigmat idag, ingen alls lust att varken handla eller laga mat.

Min förmiddag i soffan har jag spenderat med svtplay och ett par avsnitt av "Sommarpratarna". Har tyvärr(!!!) missat dessa helt men måste säga att det var väldigt trevliga samtal. Fick en ny favorit i Alex Shulman, trodde mest han va en kaxig skitstövel, men han verkade riktigt sympatisk. Morgan Alling var en favorit i ett annat avsnitt, men det hade jag på känn redan innan. Däremot läkaren och författaren Nisse Simonson som skrivit boken "Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra?" var en ny bekantskap. En pratglad äldre herre som avslöjade sin egen dröm på tal om tystlåtna människor som inte får komma till tals. Hans dröm var "Att någon gång vara tyst så länge att jag blir tillfrågad om vad jag tycker". Det fick mig att tänka till en del och jag lovar...jag har försökt...många gånger!!! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar