söndag 20 december 2009

Vilken härlig helg!

Det har verkligen varit en stämningsfull helg med all snö och julförberedelser, äntligen börjar lite julstämning infinna sig. Sista julklapparna är inköpta idag, likaså julmaten. Tog en liten shoppingrunda i stan med min kollega Eva, det va riktigt mysigt. Snön föll och det var så där lagom folk, inga längre köer. Värre var det i Lödde igår när jag och Henrik var där och fixade det sista till hans syskonbarn. Usch vilken stressig miljö, då är det mycket mysigare att gå i stan. Vi köpte hem supergod plankstek från Danny´s Corner igår, första gången jag ätit därifrån, men nog inte sista. 115 kr för en planka och dessutom tillmötesgående med att minska potatismosen och öka grönsakerna till mig - det är minsann inte överallt de ställer upp på det. Det blev en lugn och tidig kväll, trötta efter shoppingen, och i förmiddags körde Henrik hem för att tapetsera sitt kök. Ska verkligen bli spännande att komma dit till nyår och få se hans renovering. Har ju inte varit där på två månader!

Nu ska jag tjuvstarta med lite julmat till kvällsmat, fast egentligen har jag ätit av det hela hösten. Ägg och sill kan jag aldrig få för mycket av, men just nu har jag även lite stekt inlagd sill som är så gott! Sen ska de sista julklapparna slås in och lite julfixande avklaras här hemma. Dagarna går fort till jul nu så det gäller att va lite strukturerad. Jag jobbar 6.30-15 både måndag o tisdag så det blir till att komma i säng i tid. Har redan ställt in mig på att ta ett varmt skönt bad när jag gjort vad jag ska för idag. Hoppas ni alla har en skön söndag, för det har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar