måndag 21 december 2009

Dan före dan före dan före dopparedan...

Nu börjar det närma sig jul på riktigt och här hemma börjar julfixet klaras av. Fick tyvärr inte tag i den sortens glittertrådar som jag ville ha i granen (om någon ser det någonstans så hojta till eller köp till mig, ni vet såna smala silvriga trådar som man bara hänger över grenarna), så istället fick jag komplettera med fler silvriga kulor. Blev rätt fint ändå eftersom dessa är blanka och de gamla matta. Skimrar så där lagom mycket.
Såhär ser granen ut nu när det dessutom landat en massa paket under. Visst blir man lite sugen på att få öppna paket? :-)
Som väl de flesta vet så är Felix väldigt pysslig. Han kan i princip skapa något av inget. Han har de senaste åren varit väldigt fascinerad av julkrubbor, men i vårt hem har det aldrig funnits någon. Det rådde han bot på förra veckan och i vardagsrummet placerade han den här kartongen som han själv skapat sin egen variant på. Visst är den förtjusande?! :-)
Han är också glad för sina tomtar som han fått i julklapp varje år av mormor. Här har han arrangerat sina på skänken bredvid granen.
Max var inte lika intresserad i år men här har vi hans samling.
Idag har jag jobbat (i två omgångar p.g.a. schemamiss...) men det var lugnt och trevligt, med få barn och lite nya kollegor på den andra småbarnsavdelningen. Trevligt med lite omväxling. Jobbar imorgon också sen är jag ledig 5 dagar! Efter jobb blev det en snabbtur i stan sen hemmafix. Börjat städa och röja och har långa listor med vad jag ska hinna med före julafton. Men denna tiden gillar jag, tycker det är mysigt att fixa julförberedelserna, framför allt i år när vi ska fira här hemma. Har lovat barnen att va klar med det mesta när de kommer hit vid 11-tiden för att ha rejält med tid för dem. Och vem vet, kanske kan de få öppna vars någon paket redan då???
Som det ser ut nu får vi kanske fira en vit jul, hoppas bara det stannar kvar. Om inte så kan vi i alla fall glädjas åt att det nu inte blir mörkare. Idag vänder det och går mot ljusare tider. Hoppas det även speglar annat i mitt liv, för nu vill jag ha en frisk och skön avslutning på det här året och ett nytt friskt 2010!

2 kommentarer:

  1. Jag är imponerad av Felix kreativitet. En jättefin julkrubba som han har gjort. Undrar vem av hans föräldrar som har bidragit med pysslandet och intresset för julkrubbor :-)

    SvaraRadera
  2. Har hört att det kan gå lite snett i genetiken ibland. Kan väl va pysslandet från dig i alla fall...intresset för krubban får vi nog skylla på nån annan...:-)

    SvaraRadera