onsdag 23 december 2009

Lillejul & ledig

Nu är jag ledig 5 dagar och det känns absolut helt rätt. Skönt att få vara hemma utan att vara sjuk. Var uppe till midnatt och städade och fixade och imorse ringde klockan 5.45, då var det dags att gå till tvättstugan. Är precis klar och unnade mig att sitta ner i soffan en stund.
Strax ska jag fortsätta bocka av på min "Att göra lista"...jag ska städa klart, stryka, handla, göra julgodis, laga Janssons frestelse, Grönkålspaj och Vaniljparfait. Förbereda lite dukning, köpa lite blommor och ikväll förhoppningsvis kunna sitta ner nöjd med att ha hunnit vad jag ska.
Henrik kommer hit ikväll efter jobb så jag hoppas vägarna är fria från snö. Nu är det tyvärr lite töväder men hoppas ändå att den snö som finns ligger kvar till imorgon.
Vid 11-tiden imorgon kommer mina älskade pojkar hem från sin pappa där de firar jul idag. Ser jättemycket framemot att fira jul här på hemmaplan och tycker det ska bli kul att ha familjen på besök! Henrik kommer att vara lite här och sen i Lerberget hos sin syster m. familj. Sen kommer han hit igen på kvällen.
Känner på mig att detta blir en jättebra jul!
Känns bara en konstig tom saknad efter farmor...för ett år sen idag var jag och barnen hemma hos henne, det blev sista gången...men hon finns med oss alla i våra hjärtan & tankar!
Hoppas ni alla som läser har en bra lillejul och att ni inte missar min tavel-tävling :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar