onsdag 2 december 2009

Klokt sagt redan på 1800-talet

"Många människor blir stressade av att skaffa mer pengar för att ha råd att ta det lugnare"
Så klok var en man vid namn Otto Ludwig redan på 1800-talet. Om vi har visst detta så länge, hur kommer det sig då att stress blivit en folksjukdom 200 år senare...?
Ett tänkvärt citat i tider då jag som bäst grubblar över om jag ska minska min arbetstid för att orka mer och må bättre...
I helgen ska jag i alla fall unna mig att ta det lugnt... Fredagmorgon tar Henrik och jag tåget till Göteborg, checkar in på First Hotel G ovanpå Centralstationen och stannar där till söndag eftermiddag. Ja alltså inte på hotellet hela tiden, vi har tänkt se något annat, men några fasta planer har vi inte. Vi ska njuta av ledigheten, julstämningen, en för oss ganska okänd stad, god mat & dryck och såklart av varandras sällskap!
Avundsjuk någon...??? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar