söndag 6 december 2009

Jul i Göteborg

Nyss hemkomna från en jättehärlig helg i Göteborg. Allt klaffade bra - tågresor, boende, vädret ok trots lite lite regn, god mat & dryck och mycket tid med varandra.
Champagnen som jag fick av Henrik på min födelsedag har tidigare inte hittat rätt tillfälle för att drickas men nu hade jag tagit med den och den smakade alldeles perfekt :-)
För övrigt var jag lite slö med kameran, men vi har varit ute och promenerat massor. Lite shopping i centrum i fredags, innan vi promenerade till Haga och strosade i de mysiga gamla kvarteren.
På lördagen var vi riktigt kulturella och begav oss längs Avenyn upp till Göteborgs Konstmuseum och Konsthall. Många våningar, många tavlor och många goda skratt. Tänk att det kan vara konst att filma någon som försöker krypa under en matta....jaja men vad vet jag...?
Därefter blev det en promenad till Lisebergs julmarknad. Mycket folk, mycket lampor och nu har vi gjort det...Visst var det fint men kanske inget jag åker till varje år...
Felix har tyckt att vi skulle skaffa en Julkrubba...detta blir nog det närmsta vi kommer:
Men naturligtvis är det viktigt att hålla på vissa jultraditioner och det gjorde vi när vi hittade en mistel som hängde ovanför oss!
Glatt kan jag konstatera att julklapparna till barnen är klara och endast någon liten grej för övrigt finns kvar. Nu kan det snart bli jul!
Tack Henrik för en jättehärlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar