söndag 27 december 2009

Dagarna efter jul...

Det har varit härligt att va ledig flera dagar tillsammans med barnen. Henrik har också varit här hela helgen och vi har tagit dagarna som de kommit. Sena kvällar och sköna sovmorgnar har det blivit. Men även lite aktivitet. På juldagskvällen lånade vi sporthallen vid mormor & morfar och spelade lite fotboll och innebandy. Skönt att röra på sig...tyckte i alla fall en del...
I går på annandagen tog jag, Henrik och Felix en promenad till Karlslundsparken. Getterna hade nog inte haft så mycket besök i jul, de verkade både glada och hungriga.

Efter att ha värmt oss med varm choklad med vispgrädde efter vår lite kylslagna promenad, var det dags för Felix och Henrik att montera mitt sängbord som jag fick av Henrik i julklapp. Det blev kanon bredvid min säng, så nu kan jag ta bort pallen jag haft som en provisorium i snart två år...

Idag, söndag, var det dags för Henrik att köra hem till sitt hem för att fortsätta sitt arbete där. Jag och barnen körde till Billeberga och hälsade på Tina, Martin och Melker i deras nya hus. Det är riktigt fint där och vi hade en mysig eftermidddag.
Jag och Max har också hunnit med att laga middagar som vi ska ha med till Sälen. Nu är det ju bara en vecka till vi åker, så det är lite att fixa med. Har börjat plocka fram det vi ska packa ner också. Är bara lite bekymrad för min s.k. skidjacka som inte riktigt känns som den håller måttet...Ja alltså den passar men den känns sliten och inte tillräckligt varm. Nån som vet var man kan hitta en bra till hyfsat pris, med kort varsel???
Imorgon är det dags att jobba. Barnen ska vara med morfar nu måndag och tisdag. På onsdag är de hos farmor & farfar och sen åker de till sin pappa några dagar innan det är dags för skidsemestern.
Jag längtar verkligen efter att få komma iväg, men först ska jag ner till Henrik och fira en lugn och skön nyår på tu man hand. Gäller att passa på att träffas så mycket som möjligt nu...den 21/1 åker han till Thailand i 3½ vecka....men det ska nog gå bra eftersom vi har hela livet framför oss sen :-)
Nu är rapporten från julhelgen slut (var tog förresten snön vägen...?) och sängen kallar. Man har ju vänt lite på dygnet de senaste dagarna men nu känns det som att jag kommer att somna gott.
Hoppas ni också gör det!
Kram på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar