torsdag 19 november 2009

Vaccinerad och klar!

Fattar inte var veckorna tar vägen. Nu är det redan torsdag och snart helg...
Idag var det dags för mig att vaccineras mot svininfluensan. Hade lite tur och fick sprutan redan i förmiddags i samband med ett läkarbesök hos min husläkare, annars skulle jag kört dit i eftermiddag för sprutan. Lite öm är jag i armen men än så länge känner jag inga andra biverkningar. Borde jag väl ha gjort vid detta laget i så fall...
Var hos läkaren pga mina återkommande stress-symptom. Blev dock inte mycket klokare... Han tyckte att jag jobbar för mycket, men som det är nu känns det inte som jag har råd att gå ner i arbetstid. Hade jag varit frisk för övrigt kanske, men eftersom jag med jämna mellanrum riskerar kortare eller längre sjukskrivning pga gallbesvären så kan jag inte gå ner i lön, eftersom sjukpenningen i så fall bli ännu lägre. Det påverkar mig bara negativt om jag ska känna mig stressad över det också. Och att sjukskriva mig nu var inte aktuellt eftersom han bedömde att försäkringskassan ändå inte godkänt det...
Så just nu funderar jag som bäst på hur jag ska kunna förenkla min vardag för att minska stressen. F.a. är det ju veckan med barnen som inte känns bra, eftersom det blir så lite tid med dem, men även den andra veckan kan lätt bli stressad eftersom jag då får försöka hinna med allt jag lägger åt sidan när barnen är hemma. Allt från tvätt & städ, träning, alla tider som behöver bokas typ med läkare, sjukgymnast, tandläkare, kurator m.m. Det har varit extremt mycket sånt denna hösten. Därutöver är det alla barnens tider att passa och då är jag ändå väldigt glad över att vi bara låtit dem ha en aktivitet åt gången. Också kvällsmöten på jobb då och då, som vi t.ex. haft idag... Läkaren undrade även om jag kanske hade fel jobb, men just nu vet jag inte vad jag skulle gjort om jag inte hade detta. Jag trivs jättebra och har nära och bra till jobbet. Arbetstider som funkar bra och ett flexibelt och fritt arbete. Önskar bara att jag kunde jobbat lite färre timmar...
Tyvärr sover jag inte så bra när Felix är hemma eftersom han nästan varje natt vaknar och kallar på mig minst 1 men ofta 2-3 gånger per natt. Inte konstigt man är trött...
Pratade också med läkaren om min värk i arm och handled och han rådde mig att träffa sjukgymnast och arbetsterapeut för bedömning.

Men jag är jätteglad över att jag försöker träna så fort jag kan. Förra veckan gick det inte att kombinera med barnen och i tisdags var det utvecklingssamtal för Max, men igår stack jag iväg på ett Rygg-pass trots stormen, och trots att Henrik var här. Ev. blir det träning på lördag fm också innan jag tar tåget till Simrishamn. Även om mina helgturer till Simrishamn gör att jag får mindre tid hemma till praktiska saker och hemmafix, så är det tur att jag kan åka iväg på mina små minisemestrar till Österlen lite då och då, eftersom jag då kopplar av och bara är... Så ska det bli lördag-söndag denna helgen och det ser jag framemot. Har ju inte sett framstegen i Henriks lägenhet sen han flyttade in, så det ska bli spännande.

På tal om framsteg...Minus 9 cm i midjan och minus 6,5 kg på vågen. Jag är supernöjd! Och mätt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar