måndag 30 november 2009

Jag lejde ut pepparkaksbaket...

Barnen påminde mig i förra veckan att vi faktiskt brukar baka både pepparkakor och Lussekatter...det har dom rätt i men jag kände inte riktigt att tiden och orken räckte till. Då kom mormor och morfar till undsättning, så idag hämtade de barnen efter skolan och hade Pepparkaksbak hela eftermiddagen. Fick en hel burk med hem och de var verkligen jättegoda!
Får väl se hur det blir med Lussekatterna...

Idag har jag träffat läkaren på Previa för att diskutera min situation med min hälsa, mitt jobb och mina ofta återkommande sjukdagar. Kom väl inte fram till något konkret mer än att jag ska fundera på om jag ska gå ner i tid för att se om jag orkar bättre då. Kruxet är ju som alltid avvägningen tid - pengar. Mindre arbetstid = mindre pengar. Men får räkna och fundera på hur jag ska göra efter jul. För övrigt tyckte hon att jag skulle ha regelbunden kontakt med min kurator så honom har jag ringt idag. Fick också tipset att hela tiden ha en egen dialog med mig själv om vad jag ska prioritera, var jag ska sätta mina gränser och hur jag vill att min arbetssituation ska se ut. Ska ha utvecklingssamtal med min chef nästa vecka så får väl ha funderat klart till dess. Väntar också på svar från kirurgen angående min magnetkameraundersökning. Resultatet av den har viss betydelse för hur jag beslutar...

Efter jobb tog jag mig till Friskis & Svettis och tränade innan jag hämtade barnen hos mamma & pappa. Lämnade Max hemma hos deras pappa innan jag och Felix körde hem och hade en ensamkväll. Imorgon åker han också till pappa och själv ska jag ha en lång jobbdag med avdelningsmöte på kvällen, sen tänkte jag sticka direkt och träna. Sista dagen som mitt träningskort gäller så det är bäst att passa på.

Hoppas att veckan blir frisk och bra, för på fredagmorgon åker jag och Henrik till Göteborg och stannar till söndag!!! Det ser vi framemot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar