lördag 31 oktober 2009

Spännande upptäckt!

Det sägs att den som söker hon finner... Har länge undrat om det gäller allt... Jag har nämligen under en längre tid varit av med min midja...men nu har jag så smått börjat skönja var den en gång funnits och att den kanske så smått är på väg att synas igen :-) hihi...
Min omläggning av kosten har verkligen gett resultat, måttbandet visar på -7cm sedan jag började äta LCHF för 7½ vecka sen. Om jag räknar från när jag var som tjockast har jag däremot minskat 10 cm. Vågen visar på ca 5 kg minus. Men det allra bästa är att jag känner mig bättre, är inte alls lika uppsvälld som tidigare och det är verkligen allvar att jag börjar kunna se midjan igen. Minns inte när jag gjorde det senast ;-)
Häromdagen föll jag för frestelsen och åt en bulle till mellanmål men det är jag inte sugen på att göra om eftersom jag hela kvällen var helt uppsvälld. Idag när jag förberedde godisstrutar till Felix kalas "unnade" jag mig att äta några bitar godis, men efteråt tänkte jag varför???? Det var inte ens gott och efteråt kände jag verkligen att det inte var något som jag saknat. Jag TROR kanske att jag saknar det eftersom jag VET att jag tyckt så mycket om det. Men jag tror verkligen att jag lyckats avvänja kroppen från det. Däremot kan en liten bit riktigt mörk choklad smaka underbart till en kopp varmt te. Men det är skillnad på en bit och ett helt mjölkchoklad som jag så många gånger tidigare stoppat i mig. Nu ska jag dock inte bli för kaxig, eftersom jag säkert inte ätit det för sista gången heller, men jag märker direkt en sorts magknip när jag ätit något som är helt "fel". Och då avstår jag hellre och mår bra.

Nästa upptäckt som jag gjort denna veckan är att mitt träningskort på Friskis & Svettis snart går ut. Köpte ett 20-kort förra året som endast varar i ett år (till 1 dec visade det sig) och jag hade bara använt hälften av gångerna... ajajaj vad jag slöat... Men denna vecka har jag försökt ta igen det. Var på mitt favoritpass Ki Balans i tisdags och idag var jag på ett s.k. Start-pass för första gången. Det passade mig alldeles utmärkt eftersom jag just nu inte är i så bra form. Dessutom var jag hos min sjukgymnast igår och både fick behandling och styrketränade. Alltså tre träningspass på 5 dagar - chockade jag någon??? haha... Nu ska jag verkligen försöka hålla igång och klara två pass kommande vecka också. Om jag bara håller mig frisk så ska nog 20-kortet kunna va slut lagom tills det blir ogiltigt :-)
Nu kallar dock sängen...ska upp och tvätta kl.6 Tjoho!

Nu sitter förresten Henrik på planet på väg hem från Gran Canaria. Ska bli skönt att snart ha honom hemma igen. Han ringde igår och berättade att hans syster m familj kommit dit i onsdags, men i torsdags hade tyvärr hennes man slitit av hälsenan när han spelade fotboll, så han tillbringar dagarna på sjukhus. Stackare!

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar