fredag 16 oktober 2009

Hem ljuva hem

Äntligen hemma igen, men jisses va det tog på krafterna att först gå från bussen och hem, sen hemifrån bort till apoteket. Tur jag har nära trots allt.
Är jättetrött och har fortfarande ont men har bara tagit panodil under dagen. Fick ketoganspruta i morse, men vill helst undvika de starkare tabletterna här hemma. Känns lite obehagligt att bli helt groggy i huvudet när det inte finns någon som kollar till mig. Planen nu är att ta två sorters antibiotika i 10 dagar och smärtstillande vid behov. Remiss till MRCP är skickad och jag ringde innan för säkerhetsskull och kollade på MR-avd och den är bokad till 9/11, inte alls i nästa vecka som läkarna trodde och hoppades på. Så jag får hoppas att medicinerna hjälper under dessa 10 dagarna men annars är det bara att kontakta kir igen. Efter MRCP tas det ställning till vidare åtgärder. Inte alls omöjligt att det behöver göras en ny op med PTC-drän men jag ska göra allt vad jag kan för att det inte ska påverka våra planer att åka till Sälen i januari.

Egentligen skulle jag åka till Henrik imorgon och hjälpa honom med flyttbestyr. Där lär jag ju inte göra mycket nytta...får se om jag orkar åka dit bara för sällskapet. Här hemma blir det vardagsrumsrenovering på måndag, målaren ringde idag. Igår var mamma & pappa här hemma och plockade undan i hela rummet så nu känns det nästan som om jag också ska flytta. Inga soffor och ingen tv, tur jag trivs i min säng och har min dator. Lär nog vila och sova en hel del förstås. Vill kunna sova i natt så måste försöka hålla mig lite vaken nu i em.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar