fredag 16 oktober 2009

Godnatt

...hoppas det blir en god natts sömn och bättre dag imorgon. Lyckades inte hålla mig vaken innan utan somnade på sängen när jag skulle läsa tidningarna...missade klockslaget då jag skulle ta Panodil enligt ordination, så jag vaknade med feber. Blev lite orolig så jag ringde KAVA och pratade med en jättehjälpsam sköterska som sa att det nog bara var Panodil som behövdes, men att jag fick ringa igen om det blev värre eller var något annat jag undrade. Gulligt!
Jag fick i mig lite mat men har ingen jättegod aptit. Min "nya" kost har jag kunnat hålla ganska hyfsat på lasarettet om än inte helt hundraprocentigt. Gissar att jag ändå har gått ner lite i vikt, brukar bli så eftersom jag inte fick äta alls första dagen och sen inte har samma aptit som vanligt. Blev förresten också lite chockad av vädret när jag kom ut från sjukhuset idag, det hade blivit riktigt kallt under dessa två dagar jag varit instängd där - det blev till att plocka fram vinterjackan när jag skulle gå till apoteket innan... Brrr...
Nu ska jag gå och stoppa i mig 6 tabletter och sen krypa ner under täcket. Har precis pratat med Henrik som alltid får mig på gott humör! Tack! Är så glad att jag har honom - även om det kunde varit lite kortare avstånd...får se om jag orkar åka imorgon, jag kan ju ligga på soffan och peka vad som ska göras ;-)

Önskar alla er som läser (ca 40 olika besökare varje dag - kul!) en riktigt skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar