måndag 20 juli 2009

En lördag med Lundell

Det är aldrig försent att lära sig nya saker, sägs det ju... I lördags var jag på mitt livs första Lundell-konsert men det var nära att det inte blev av... Att Max vaknade med hög feber var inte den främsta orsaken, han kunde ändå vara hos mamma & pappa. Däremot upptäckte jag när jag klivit av tåget i Ystad att jag glömt min biljett hemma!!! Sånt händer bara inte - i alla fall inte mig... Blev rejält förbaskad på mig själv och hjärnan gick på högvarv för att kunna lösa detta, trots att det bara var 1½ timme tills konserten började. Dock slutade det lyckligt med att biljettkontrollanten verkade bedömma min story som trovärdig och hon var snäll nog att släppa in mig utan biljett. Henrik hade som tur är hand om sin egen så kvällen slutade lyckligt.
Konserten upplevde jag som bättre än väntat. Även om jag inte kände igen alla låtarna så tyckte jag ändå det var bra. Gubben rockar! :-) Tyckte också att han bjöd mer på sig själv än jag väntat mig, med lite småkul mellansnack bl.a. Öja Krog var också ett mysigt ställe där man kom riktigt nära scenen, inte så stort som jag är van vid från Sofiero. Tackar Henrik än en gång för presenten och en trevlig kväll!

Semestern nalkas igen och jag är inne på min sista jobbvecka nu. Vi är tillbaka på min ordinarie förskola och det är skönt. Där finns alltid att fixa med, även om vi idag hade 5 barn till 9 vuxna!!! Ska vara extraledig på onsdag tillsammans med Henrik och kanske blir det någon utflykt då. Får se hur vädret blir! Men nu kallar sängen! Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar