torsdag 11 juni 2009

Veckans rapport - långt om länge...

Det märks minsann att jag fått mindre tid att tillbringa vid datorn. Dagarna på jobb rusar iväg och när jag kommer hem är det minst lika full rulle här. Max har varit snäll och hämtat Felix på skolan ett par dagar denna vecka så det har underlättat lite för mig. Annars har det varit en massa förberedelser inför morgondagens skolavslutning. Presenter till pojkarnas lärare har inhandlats och dessutom har vi lite andra kalas- och stundentpresenter att fixa.
Igår var jag på Magnetröntgen i Lund och det korta förhandsbeskedet jag fick direkt, lät positivt. Röntgensköterskan sa att det såg bättre ut än på tidigare bilder. Inga uppenbara stenar eller andra hinder i gallvägarna, så jag ser positivt på det hela och hoppas det håller. Nu har jag jobbat 5 veckor utan att vara sjuk - det måste vara något av rekord för mig, i alla fall på Svaneholmsgården! Skönt! Klarar jag nästa vecka också blir jag glad, sen är det semester.

Imorgon tjuvstartar jag med en semesterdag för att gå på Skolavslutning. Max femte sådan och Felix första. Fattar inte vart det här läsåret tagit vägen, tyckte det var nyss dom började! Först är det traditionell avslutning i Idrottshallen med sång, tal och stipendieutdelning. Därefter blir det lunch på "Allt i Gläntan" tillsammans med barnen och deras farmor & farfar och mormor & morfar. Även det har blivit en tradition. Tyvärr verkar inte vädret bli så bra imorgon men som tur är kan vi vara inne, bortsett från transporten till och från alla ställe vi ska.
På kvällen ska vi gratta Matilda som tar studenten, hoppas verkligen dom får uppehåll när dom går ut!

Nu ska jag fixa till det sista med barnens kläder till imorgon och sen ska det bli riktigt skönt att krypa i säng. Har varit på utflykt med jobb idag + tvättat hela kvällen så det känns att jag inte haft någon vila under dagen. Zzzzzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar