måndag 25 maj 2009

Lång tid utan rapportering...

...men här kommer en del Eva ;-)

Långledigheten är slut för den här gången men det har varit en härlig ledighet! Ett par dagars hemmafix varvat med lite lathet, sol, regn, middag hos mamma och pappa m.m. Först...

Sen blev det lördag-söndag på Österlen där allt var toppen. Vädret skiftade lite men mestadels var det uppehåll och det blev många långa promenader (och förresten - vad gör lite regn?). Kändes som jag var en riktig turist som besökte alla klassiska platser... Skillnaden var att jag hade en egen guide :-) Började med Kivik där vi först åt rökt makrill - då är det sommar! En promenad där innan det blev en runda på Kiviks musteri där vi köpte lite god dryck med oss hem. Lördagens längsta etapp blev vid Stenshuvud där det blev måååånga steg! Inte konstigt att jag har fått träningsvärk i vaderna av den ojämna terrängen. Men det blev också en underbar strandpromenad där jag premiärdoppade fötterna i det kalla vattnet.
På kvällen blev det en supergod middag på en mysig liten krog och en kvällspromenad längs vattnet på väg hem.
Söndagen bjöd på lite sämre väder när vi väl packat bilen och körde söderut. Det blev en tur om Brantevik, Skillinge och till sist promenad längs en fantastisk strand från Borrbystrand. Som tur var vände vi i tid för precis när vi var tillbaka vid utgångsplatsen så kom regnet... Måste säga att jag saknade min kamera i helgen, måste ta tag i och skaffa en ny som fungerar!
Men helgen blev ett välbehövligt miljöombyte och det är inte omöjligt att jag byter miljö fler gånger...

Nu är det ny jobbevecka och min sista vecka på halvtid. Tror det är en hyfsat lugn vecka, först på lördag ska vi till Trelleborg på kalas med alla kompisarna. Det ska bli kul som vanligt. Ska försöka hinna med en shoppingtur innan dess också. Dels för att handla presenter men också för att hitta skolavslutningskläder till Felix. Jösses vad tiden går fort...

Max kom hem idag och hjälpte mig att storhandla. Det behövdes verkligen, märks att jag inte handlat ordentligt på länge. Skönt att ha honom hemma och imorgon kommer Felix. Då är allt som det ska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar