måndag 6 april 2009

Ingen operation före påsk

Idag fick jag tag i Angio-röntgen i Lund och fick besked att det inte blir någon operation innan påsk. Något ytterligare besked kunde jag däremot inte få eftersom dom inte fått tag i Narkospersonal än. Men dom lovade meddela mig så snart dom har datum klar. Även om det varit skönt att få en tid nu när barnen ändå ska vara hos Lars en vecka, så är det ganska skönt att slippa vara på sjukhuset över hela påsken. Nu ska jag försöka njuta av denna veckan så gott det går och sen ladda för att bli inlagd. Idag har jag fått väldigt ont i min högra axel, precis så som jag brukar få på sjukhuset. Tidigare har jag fått förklaringen att det är någon sorts smärta som kan dyka upp i samband med gallsmärtor. Skumt...

Felix har varit med mig på jobb idag, bra med en extra hjälpreda. Då märkte jag hur stor han faktiskt är, även om han här hemma fortfarande är min lille minsting...
Efter jobb cyklade vi ner i stan och köpte fotbollsskor till honom, dom är han ute och testar på gröningen nu! I stan blev det också vårens första glass utomhus, men det tog en himla tid innan vi hittade någonstans som dom sålde glass...dåligt...
På hemvägen tog vi vägen om barnens farmor och farfar, som satt i sitt uterum och gottade sig. Där var som alltid jätteskönt och där blev vi bjudna på fika och en pratstund. Det var riktigt mysigt. Det märks att Felix tycker det är jätteroligt när vi träffas "över släktgränserna" eftersom han inte kommer ihåg något direkt från tiden då jag fortfarande bodde ihop med deras pappa. Lite sorgligt, men han var ju faktiskt bara 2½ år när vi separerade.
Max har åkt till pappa idag och senaste rapporten för en stund sen kom från Väla där dom var och shoppade. Vårkänslor överallt och då behövs skor, keps m.m. Underbart med soligt väder även idag! Njuter av varje dag det är så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar