söndag 5 april 2009

En trött dag

Jösses vad trött jag är! Den senaste tiden har jag varit fruktansvärt trött och det har hållt i sig även i helgen. Visserligen har vi varit uppe tidigt men ändå...
Idag var det dags för Felix att träna fotboll. Vi trodde det var inomhus kl.9 så vi gick upp vid 8, slängde i oss lite frukost, klädde oss och sorterade lite tvätt (hade tvättstugan 10-14). Körde iväg till Västervångshallen där vi möttes av tränaren Micke som meddelade att träningen var flyttad till kl.11 och utomhus. Jag hade slarvat med att kolla hemsidan, som jag annars brukar va noga med, så det var bara att köra hem igen och förbereda tvätten ytterligare. Hann sätta igång lite tvätt innan det var dags att cykla iväg igen. Felix tyckte det var superkul att träna och framförallt att träffa några av de gamla dagiskompisarna som går på annan skola nu. Efter träningen var det hem och duscha, tvätta ytterligare och under tiden var Max duktig och lagade middag. När maten var klar kom en av fotbollskompisarna och lekte med Felix hela eftermiddagen. Dom hade verkligen längtat efter varandra!
Jag och Max var dock lika trötta så stor del av eftermiddagen tillbringade vi i vars en soffa innan det var dags för pannkaks-kvällsmat. Innan jag hann reagera hade sen Felix somnat i soffan så det var bara att bära in honom på toa och tandborsten, sen i säng.
Imorgon börjar deras påsklov och då ska Felix följa med mig till jobb. Max får en slappedag sen åker han till pappa, men han kommer till mig på jobb på tisdag. På tisdag är det Felix tur att åka till pappa.
Påsken tror jag att jag ska använda till att sova i kapp och försöka förbereda mig inför operationen, såvida det inte blir gjort redan denna vecka. Jag ska ringa Lund imorgon och försöka få reda på något mer. Jag gissar att min trötthet beror mycket på att jag inte mår riktigt bra, men helgens alla aktiviteter känns jättebra att ha hunnit med. Det har verkligen varit en helg som fokuserat på barnen och det känns bra med tanke på vad jag/vi har framför oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar