lördag 18 april 2009

Hem ljuva hem

Så är jag äntligen hemma igen! Både tidigare och senare än väntat men dock..hemma! Förstår inte varför det alltid ska strula med mig som patient...?
Ni som läst gårdagens inlägg vet att det inte blev något drän som det var tänkt. Först blev jag såklart besviken eftersom jag var så mentalt inställd på att gå igenom allt detta nu före sommaren. Men efter att ha fått lite mer förklaring och provsvar så har jag kunnat vända det till något positivt. Eftersom gallvägarna är så tunna beror det förhoppningsvis på att de mår ganska bra och kanske inte behöver något drän...just nu i alla fall... Framtiden blir återigen väldigt oviss men doktorn rådde mig till att följa kroppens signaler och mår jag bra så ska jag jobba och leva på som vanligt. Om/när besvären kommer tillbaka så har jag fått instruktioner för vad som ska gälla då. Först och främst hoppas jag nu återhämta mig efter de 20-tal stick som gjorts och irriterat min lever. Det rödblossiga och varma som visade sig igår, hade dämpats i morse och dessutom sov jag gott i natt. Alltså var det ett enkelt beslut att ta, att åka hem som planerat. Min pappa hämtade Max och Felix och kom sen och hämtade mig i Lund. Fick hjälp eftersom jag inte får bära och lyfta på några dagar, p.g.a. blödningsrisken i levern. Pojkarna högg i och bar ner vars en väska till bilen sen bar det av hemåt! Så skönt det var att komma hem!

Under min sjukhusvistelse så hade byggnadsställningen utanför min lägenhet hunnit flyttas så direkt när vi kom hem började pappa och Felix att städa på balkongen. Allt för att vi ska kunna sitta där och njuta av vårvärmen och solen. Tack snälla!

Läkaren sjukskrev mig nästa vecka men jag fick själv avgöra hur jag ville göra. Jag har meddelat jobbet att jag är hemma måndag och tisdag först och främst så får jag känna efter dessa dagar. Jag är ganska öm i höger sida där de stuckit och huvudet känns fortfarande lite degigt efter narkos och smärtstillande sprutor. Behöver nog några dagar att återhämta mig på, men hoppas snart vara tillbaka på jobbet igen. Naturligtvis ställer det till det lite eftersom vi planerat för en lång sjukskrivningsperiod, men detta kunde vi inte förutse. Får väl prata med chefen på måndag...

Nu ska jag sätta mig på balkongen och läsa igenom tidningar och post sen får jag väl be barnen hjälpa till att handla lite mat så vi har nåt att äta ikväll. Ha en skön helg allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar