tisdag 10 mars 2009

Så var här tomt igen...

Igår var det Max som åkte till pappa och dag var det Felix tur. Det blir alltid så konstigt tyst här hemma när mina pojkar åkt. Det tar någon dag innan jag vant mig vid ensamheten och tystnaden. Felix och jag var hemma tillsammans i förmiddags eftersom han fortfarande hade feber, men före lunch lämnade jag honom hos pappa för att sen köra och jobba. Hade en del utvecklingssamtal inbokade idag och nu kände jag inte för att ställa in dessa fler gånger. Hade en bra arbetsdag och känner mer och mer för var dag som går hur bra jag trivs och hur mycket jag tycker om mitt jobb. Idag fick jag dessutom jobbrelaterat beröm från föräldrahåll och det gjorde mig jätteglad! Nu arbetar jag 4 tim/dag och arbetstränar ytterligare 1½ tim/dag när det fungerar. Dock inte idag eftersom Felix var sjuk, men å andra sidan så dröjde jag mig kvar en halvtimme när jag slutat så lite extratid blev det. Min förhoppning och mitt mål är att från 30/3 arbeta 75% och om det funkar bra kanske klara 100% från 1 juli. Försäkringskassan har ju sina nya regler att följa och det fick jag kläm på häromdagen, vad det betyder för mig. Eftersom jag varit sjukskriven så länge, t.o.m. innan det nya regelverket uppfanns, så drabbas jag vid årsskiftet. Då blir jag utförsäkrad och min sjukpenning dras in. Om jag däremot har kommit upp till min heltidstjänst och hunnit arbeta 3 månader utan sjukdagar som betalas av Fk, så kan man börja om och få nya sjukpenningdagar. Alltså får jag hoppas på att min mage håller sig snäll och att det inte behövs någon ny operation förrän tidigast då jag jobbat heltid i 3 månader. Men jag orkar faktiskt inte oroa mig så mycket för detta. Jag får fokusera på att må bra och göra mitt bästa för återgång till full tjänst så småningom.
Jag har varit lite slarvig på sistone, både med motion och mat. Har inte funkat riktigt i kombination med förkylning och sjuka barn. Men nu ska jag klä på mig och ta cyklen ner i stan. Ska på Lärarförbundets årsmöte på Stadshuset och känner att jag måste röra på mig. Det blir nog en lagom skön cykeltur.
Imorgon ska jag börja på en föräldrautbildning som heter "Aktivt föräldraskap". Landskrona kommun står för den till alla invånare och det finns för barn i olika åldrar. Den jag anmält mig till inriktar sig på barn mellan 5-12 år så det blir perfekt för mig. Hoppas kunna få lite kött på benen vad gäller konflikthantering m.m. Berättar mer om den sen, men allt jag hört om den tidigare har varit mycket positivt! Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar