lördag 7 mars 2009

Myshelg med barnen

Fredagen blev en lugn och skön hemmadag. Felix var febrig så vi höll oss hemma, men han var tillräckligt pigg för att ha lust att städa sitt rum. Så alla förvaringsfacken under hans stora säng blev grundligt rensade, sorterade, avtorkade och iordningställda. Han var jätteduktig (och jag med om jag får säga det själv)! Nu är det bara resten kvar...
När Max kom hem från skolan (som han längtat till) så tog han hand om Felix medan jag körde och handlade lite mat. Hemmagjord pizza var beställd till kvällen och alla önskade olika pålägg, men gott blev det! Sen blev det i vanlig ordning Let´s dance, med lite zappande till Så ska det låta i reklampauserna och sedan lite Talkshow med Skavlan. Det är ett riktigt trevligt program, synd det var sista denna veckan.
Lördagmorgon och klockan ringde 05.50! Lyssna på det...05.50 en lördag när jag är LEDIG! Låter galet, jag vet, men vad ska man göra när tvättkorgarna är överfulla och tiden är bokad sen drygt en vecka...? Inte helt lätt att få passande tider i vår tvättstuga men lördag o söndag kl.6-10 är det nog bara jag som vill tvätta...så så blev det! Barnen sov som tur var vidare så vid 8.30 var det lagom med frukost tillsammans. Efter tvättfixande och dusch, påklädning m.m. körde vi ner i stan för att byta lite grejer och handla lite mat. Bjöd hem mamma & pappa här till kvällen, men först blev det en fika på mysiga Trädgårdsconditoriet med dem. När vi kom hem från stan så var jag dödstrött, då hade jag varit igång en hel arbetsdag så trots att jag hade föresatser om att städa så däckade jag istället på soffan. Kände att det behövdes efter min tidiga morgon!
Sen blev det matlagning och en trevlig kväll med mina goa barn och föräldrar!
Melodifestivalens Andra chansen blev en långdragen historia...t.o.m. jag som älskar Melodifestivalen tyckte att programmet idag kunde halverats...men jag var nöjd med att Sarah Dawn Finer gick till final i Globen. Däremot är jag inte lika förtjust i att Caroline af Ugglas och Sofia skrällde och gick till final också. Det skulle varit Star Pilots eller Rigo and the.... där istället tycker jag!
Strax före kl.23 stupade barnen i säng och jag är inte långt efter...Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar