tisdag 31 mars 2009

Farmors födelsedag

Idag är det en alldeles speciell dag. Nämligen farmors födelsedag, den dag då hon egentligen skulle fyllt 87 år. Så länge jag kan minnas har vi firat henne och ofta har det varit då jag träffat resten av släkten med kusiner, fastrar, farbröder m.fl. Idag kändes det konstigt. Nu har det gått drygt två månader sen vi miste vår farmor Anna och det känns fortfarande overkligt.
Jag och barnen var på kyrkogården idag och la det här fina hjärtat på hennes grav.
Felix hade också ett eget kort som han skrivit i. Det fick också sin plats vid gravstenen.
Gravstenen hade tydligen precis blivit klar till idag och såhär fint var där med nyplanterade blommor och jättefina stenar och hjärtan. Nu finns farmor och farfar återförenade fullt ut, hoppas jag.Efter en stunds lugn och ro vid graven tog vi cyklarna hemåt igen, alla tre i sina nya vårjackor. Felix dock inte så glad för att fotograferas, men glad för att cykla! Han klagade för några veckor sen på att cykeln var trög, så jag fixade lite smörjning och idag sa han att den var "grym" :-)
Passa er för morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar