söndag 25 januari 2009

Dags för lite uppdatering

Det har varit omtumlande dagar sedan vi nåddes av beskedet om farmor men samtidigt har det lett till att jag och barnen pratat väldigt mycket om vad som hänt och hur allt förhåller sig kring liv och död. Barn har ju kloka tankar och frågor som ibland tvingar oss vuxna att fundera över saker som vi kanske inte gjort annars. Det har varit tårar av saknad, det har varit leende när vi tänkt tillbaka och många skratt när vi pratat om alla fina minnen vi har av farmor Anna. Det är det som vi måste minnas framöver när vårt liv går vidare. Och fina minnen finns det gott om, det kan jag lova!
Veckan har annars bestått av en febrig Felix (igen...) men nu hoppas vi det är över för den här gången. Eftersom min tv la av så har veckan varit tv-fri, till min fröjd och barnens besvikelse. Detta eftersom även Max tv började lukta lite konstigt. Men igår var jag flitig och skruvade av hela bakstycket och dammsög bort en del damm, sen verkade det bättre! Så nu har vi flyttat in den i vardagsrummet och kollar på en "gammal" 23" tv med monoljud...men bättre än inget. Pappa hjälpte mig med platt-tv:n till Euronics i fredags och lagningen kan mycket väl kosta mer än en ny tv, blev det "trevliga" beskedet... Behöver lite betänktetid kring det tror jag...
Jag har varit och tränat ett par gånger denna veckan också, bl.a. premiärtestade jag spinning i torsdags...det var en svettig upplevelse. Fick konstaterat att min kondition är precis så dålig som jag trodde...så idag blev det "bara" ett Baspass som passar mig utomordentligt. Kul är det!
Har varit en familjär helg. I fredags var vi hos mina underbara föräldrar, som först var barnvakt så jag kunde jobba, och sen bjöd oss alla tre på middag. Dom é för goa! På lördagen blev det en liten shoppingtur till stan efter att vi varit i blomsteraffären och valt fina blommor till farmors begravning. Där träffade vi mina fastrar med respektive. Skönt att få ge dom en kram också! På kvällen körde vi till Svalöv för att hälsa på lillkusinen Melker och hans föräldrar. Alltid lika mysigt att få rå om honom och likaså träffa Tina och Martin. Hoppas jag och barnen kan få återgälda allt ni gjort med mina pojkar när dom var små! När får vi vara barnvakt? ;-) Lars kom också dit efter ett tag och det blev alla glada för, inte minst Max och Felix som inte träffat honom på ett tag.
Max fick mata Melker eftersom han var först färdig med middagen. Det syns att båda trivs!
Felix lekte med Melker när han satt duktigt i en stol! Undrar om inte Felix är lite sugen på leksakerna själv?
Idag söndag var det upp tidigt för mig, jag hade bokat tvättstugan kl.6!!! Är det normalt en söndagmorgon??? Men å andra sidan var jag lagom klar till de andra tre vaknade så vi kunde äta en långsam söndagsfrukost. Sen bar det av med barnen till sin pappa och jag körde och tränade. Flitigt värre! På eftermiddagen bjöd Lars på middag på Akropolis, mmm...gissa hur gott det var? Men jag bytte faktiskt ut friterade potatisen till sallad, så jag fortsatte mitt sunda stråk! (Får väl se vad våg och måttband visar ikväll...) Jag skjutsade sen hem Lars till Lödde och sen följde jag med mamma och pappa och några fler släktingar till Borstahusens kapell på Gudstjänst, för att hedra farmors minne. Det var en fin men känsloladdad stund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar