söndag 21 december 2008

En lugn helg!

Lördag och söndag har jag tillbringat i Lödde hos min Lars. Som vanligt blev jag bjuden på god middag i hans sällskap. Det blev en mat-tur till Willys igår och en julklappsrunda till Center Syd idag. Ni kan tro att det var skönt att gå där och känna lugn över att vara klar med julklapparna i god tid. Lars, som alltid är lugn, kände inte heller någon stress trots att han började julhandla idag. Lite stressad kan jag bli av att se alla människor som jagar, jäktar och stressar. Suck...har sagt det förr och säger det igen: även om jag gillar julen så skulle jag gärna åkt iväg till en stuga med skidåkning och minimalt julfirande. Kanske nåt annat år...

Fick en annan insikt idag. Vi blev sittande i bilen i ca 1 timme i kön till biltvätten på Shell. Inte mycket att göra mer än att sitta och prata och titta på förbipasserande. Sa till Lars att "förr", d.v.s. innan min sjukskrivning för stress och utbrändhet, så hade jag blivit superstressad av att sitta där i en hel timme till ingen nytta. Då hade jag tyckt det var slöseri med tid och retat mig på att jag inte kunde passa på att göra nåt nyttigt under tiden jag väntade. Nu däremot, kan jag ta det lugnt, se det som ett bonustillfälle för att varva ner och bara gilla läget. Skönt att man lär sig nåt av sina kriser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar