torsdag 1 januari 2015

GOTT NYTT 2015


Även om mitt bloggande är mer sällsynt nu än de första åren så hör ändå en sammanfattning av det gångna året till.  

Årets stora äventyr för min del var helt klart resan till Thailand i början av året. En upplevelse som jag hoppas få upprepa någon gång.
I samma månad fick Max och Felix följa med sina småkusiner till Sälen för en veckas skidåkning och alla var väldigt nöjda :-)

På jobbet har det varit ett utvecklande och roligt år. Jag trivs mycket bra i Rydebäck, med härliga barn, bra kollegor och mycket bra och förstående chef. Min hälsa har ju fortsatt som tidigare att vara lite upp och ner, men överallt möts jag av omtanke och förståelse.

På tal om hälsa så har jag mer och mer (kanske ännu en gång) försökt acceptera att det är som det är med min mage och kanske inte något jag kan åtgärda. Jag får försöka göra det bästa av situationen och hantera det så gott det går. Men först ska jag på ännu en magnetröntgen om tre veckor och kanske kanske kan den visa något som vi inte vet innan. Dessutom väntar jag på remiss till smärtenheten och där vet jag egentligen inte mycket mer än att de kan hjälpa folk med smärthantering. Är såklart beredd att prova allt så jag ser framemot det också.

Pojkarna fortsätter göra mig lycklig och stolt. Max slutade nian med fina betyg, började på gymnasiet och stortrivs, träffade Amanda som vi alla tycker jättemycket om, och lägger en hel del tid på att döma fotboll. Sommarjobbet i somras gjorde att han fått in en fot på arbetsmarknaden och förhoppningsvis har jobb i sommar också.
Felix har precis fått sitt försa betyg, duktig även han! Innebandyn fortsätter locka honom och enligt honom var VM-finalen i Göteborg årets höjdpunkt :-)

Henrik och jag fortsätter trivas ihop både på öst- och västkusten. Vi har det bra ihop som vi har det, trivs båda med att ha våra egna hem att vara för oss själva i också mellan våra helger ihop. Sommaren 2014 går till historien som en fantastiskt fin sommar med mycket sol, bad, utflykter och sköna kvällar i min trädgård.

Inför nästa år hoppas jag fortsätta med nya utmaningar på jobb och nya utvecklingsmöjligheter. Jag hoppas att kroppen håller sig snäll och att jag får må lite bättre och bättre. Naturligtvis hoppas vi på en lika skön sommar som förra, och det gör inget om vintern fortsätter vara mild.

Framförallt hoppas jag att alla runt omkring mig får vara friska och lyckliga, att världen blir lite snällare och att tolerensen mot olikheter ökar.

Jag har tänkt igenom eventuella nyårslöften och kommit fram till att jag har ett mål för 2015. Det är att vara lite mer social och ta mer kontakt med vänner som jag saknar men sällan träffar.

GOTT NYTT ÅR MINA VÄNNER OCH VAR RÄDDA OM ER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar