måndag 2 juni 2014

Bilbyte


Efter egentligen några års funderingar, men framförallt ett par veckors letande, beslutade jag mig i början av maj att byta bil. Jag skulle säga hej då till min gamla Ford som jag haft sedan 2005 och istället välkomnade jag en två år gammal Kia Rio.
För att göra en lång historia kort så blev det liiiiite mer jobb med att sälja min bil än vad jag trott, men ack så lärorikt!
Lärdomar:
 1. Om du får chansen att lämna bilen i inbyte - gör det!
2. Om någon råder dig att istället sälja den via Blocket - fundera både en och två gånger om det är värt det.
3. Om du säljer privat - se till att ha koll på att du skickar in det senast utgivna registeringsbeviset vid ägarbytet.
4. Se till att ha alla uppgifter skriftligt, framför allt om du säljer privat.
5. Om du har några fler frågor - ring mig!
 
Nu är i alla fall allt strul över och jag kan njuta till fullo av min nya chokladbruna lilla Kia :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar