torsdag 27 december 2012

Julen är över...

Klockan är över midnatt efter annandagen 2012. Är det åldern som gör att det känns som om julen går fortare över för varje år som går, tro???
Hur som helst så har det varit en väldigt behaglig jul! För även om jag inte skulle fira själva julafton med mina barn, så visade det sig ändå kännas som en riktigt bra jul!

Jag har varit ledig en vecka nu, haft mycket tid med barnen, hemmamys, julfirande med bästa vännerna i lördags, med barnen och mina föräldrar i söndags och julafton och juldagen med Henrik och hans familj.
För första gången kändes julafton utan barnen inte alls vemodig. Det är fjärde gången jag firar julafton utan dem och tidigare har det alltid känts ledsamt. Men i år kändes det bra tack vare mycket tid med dem före. En jättemysig lillejul med dem o mina föräldrar, gjorde att det kändes som julafton då. Och dessutom visste jag att de skulle fira julafton med sin pappa på precis det sättet som de önskade!

Idag fick jag dessutom träffa dem igen då Felix spelade fotbollscup och där var jag tillsammans med barnen, deras pappa och mina föräldrar hela eftermiddagen. Härligt!

Dessutom kändes det härligt att få fira jul med Henrik och hans familj, för första gången. Det var mysigt och lugnt, precis så som jag gillar!

Nu ska jag vara ledig en vecka till och det känns verkligen skönt och välbehövligt! Imorgon kommer barnen hem igen, sen fylls veckan på med träff med god vän, kalas för mamma, besök av Henrik, nyårsfirande med "nya" vänner och en massa lugn och mys dessutom!

Livet känns riktigt gött minsann!

Hoppas ni som läser också mår bra efter julen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar