lördag 28 april 2012

Underbara pojkar!

I takt med att alla svenskar börjar planera sin sommarsemester, stiger varje år min frustration över att inte ha råd att göra några ordentliga semesterplaner med barnen. När räkningarna betalas, maten inhandlas och andra nödvändiga utgifter är klara, så finns inte mycket över att spara till semestern. Däremot prioriterar jag att kunna följa med på fotbollscuper o liknande och det går ju också lite pengar då.

Men idag vid middagen kände jag att jag inte längre behöver oroa mig... Jag började förklara lite hur jag tänkte, för pojkarna, att vi inte kan planera så mycket pga av ekonomin och att jag tycker det känns trist. Då säger Max, direkt från hjärtat:
-Men mamma, jag tycker våra somrar är jättebra ändå!

Gissa om det värmde mitt hjärta? Gissa om jag blev rörd och fick en tår i ögat? Gissa om jag var tvungen att resa mig och krama om honom och Felix och tala om för dem hur mycket jag älskar dem och hur glad jag blev över det han sa?

Tack o lov nappade de också direkt på att avstå BBK:s "Sommarbollen" under min sista semestervecka i augusti, och istället vara beredda på att ta lite kortare turer längs västkusten då. Och som Max sa "Jag bara hoppas att vi kan va på stranden så mycket som möjligt".

Jag tänker än en gång på vilka underbara pojkar jag har och vad glad jag är över att de är så tacksamma för det de har och får. Jag ser ändå att det finns en fördel med att de inte kunnat få allt de önskat, eftersom de istället blir desto gladare för det de får!

Och det viktigaste av allt är det som man ändå inte kan köpa för pengar; KÄRLEK, KRAMAR, OMTANKE, STOLTHET OCH DE VACKRA ORDEN!!!

1 kommentar:

  1. Finaste killarna i Skåne tillhör dig!

    Och jag har nu spanat in övernattningslägenheten som finns att låna hos mamma och pappa, den är inte dum den! 2 Duxsängar, 2 extra sängar, kök och badrum. Om jag inte minns fel så var "hyran" 200:-/dygn. Så om ni vill - säg till!

    Kram

    SvaraRadera