onsdag 1 februari 2012

Vilken dag!!!

Kan inte vara annat än nöjd med den här onsdagen! Började dagen med att få sms från Henrik i Thailand, där han har det jättebra! Hade dessutom sovit gott och såg framemot en spännande dag!
Förmiddagen tillbringade jag på utbildning "Att må bra på jobbet". En otroligt inspirerande förmiddag, där jag fick bekräftat mycket jag redan visste, men fick också fräschat upp tankarna en del. Det hela gick ut på att stärka det friska, positiva och sluta gnälla, sucka och pusta...i stora drag :-) Omöjligt att sammanfatta såhär, men jag ser redan framemot nästa kursförmiddag, av totalt 4 gånger.

Efter en eftermiddag på jobb så var det sen dags för Viktväktarna, lika spännande som alltid! Jag hade, tvärtemot förra veckan, en riktigt bra känsla. Och mycket riktigt, jag hade gått ner 2 kg den senaste veckan!!! Jag jublade högt och kände mig så glad!!! Inte nog med de två kilona, jag nådde också första delmålet som är 5% av startvikten, samt målet på 5 kg som skulle firas med en belöning... Så nu har jag gått ner totalt 5,8 kg och har kunnat spänna in skärpet två hål, t.o.m. kunna använda bh som varit för små ett tag...Ja det försvinner verkligen överallt.

Det som känns så bra är att jag och bara jag, kan ta åt mig hela äran eftersom det helt och hållet är jag själv som genomfört detta. Och jag ska fortsätta. Min önskan är att kunna gå ner 15 kg, vilket jag just nu tror är möjligt! Jag har dessutom varit på Friskis både i söndags och igår, vilket jag känner ger resultat på energin jag har på kvällarna. Så nu gäller det bara att fortsätta i samma bana och kunna hålla motivationen uppe. Jag är i alla fall stolt över det jag har åstadkommit!!!

TACK alla som uppmuntrar, stöttar, berömmer och grattar!

Och efter en sån härlig dag, vad passade bättre än att avsluta med en stund hos mamma och pappa ikväll. Där bjöds jag på ångkokt torsk, potatis och fantastiskt god citrontorsk. Mums & tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar