onsdag 29 februari 2012

Fler grattis!

Inte nog med att en kunglig prinsessa föddes förra veckan...även "släkten" utökades. En av barnens kusiner fick också en liten prinsessa dagen efter och min kära vän S blev mormor!
Grattis till er allihop! Hoppas vi snart kan få se det lilla underverket! Det kliar allt lite i fingrarna att få köpa nån liten flickpresent!




I söndags blev det kalas här hemma, för Max som fyllt 14. Det blev mina föräldrar och syskon, svåger och systerbarn, Henrik, jag och pojkarna såklart. Brunch serverades och efter det bjöd mormor på sin godaste tårta som Max beställt. Mums! Eftersom Felix inte gillar den så blev det även lite kladdkaka till honom (och oss...). Försökte äta klokt hela dagen, men när jag räknade samman mitt intag på kvällen så visade det sig ändå ha blivit en hel del...nästan hela veckobonusen gick åt, men det var det värt. Kladdkaka äter man ju inte varje dag precis :-)




Så igår var det dags för nästa grattis! Henrik fyllde 44 år men det fick vi fira via telefon bara....svårt att ses så mitt i veckan, så vi får fira till helgen, då hans föräldrar kommer på middag hos honom på lördag. "Generös" som han är överlåter han middagsplaneringen till mig, så nu har jag precis lämnat honom inköpslistan per telefon. Nästan komplett...förrättsidé saknas fortfarande...




Present till Henrik är införskaffad men den kan jag inte avslöja här...än...



Min kropp tog emot en förkylning med öppna armar verkar det som...förra veckan började jag få ont i halsen, bli snuvig, hängig osv...tyckte ändå att dagarna gick att genomföra som planerat, men igår när jag kom hem var jag helt slut. Kände mig febrig, trots att jag aldrig får feber i vanlig mening, och gick och la mig rekordtidigt. Upp efter 5 i morse och trodde bara jag behövde piggna till lite under dagen... Men efter tre timmar på jobb gav jag upp, då kände jag mig både matt och febrig och tung i huvudet. Gick hem och la mig i soffan och vaknade mer än 4 timmar senare... Tror det var bevis nog på att det finns nåt skit i kroppen.




Hade passande nog en tid hos Osteopaten senare på dagen och min onda rygg granskades. Det har känts lite mer nu i samband med förkylningen och behandlingen ger förhoppningsvis resultat. Än en gång fick jag uppleva det spännande kring hur olika delar av kroppen hänger samman. Han upptäckte när jag kom att mina ben var olika långa (så är det emellanåt, men det brukar han fixa). Kopplat till min onda ländrygg, började han jobba med mitt stora ärr på magen (ni vet det där som orsakats av ca 50 stygn...). Han masserade på djupet längs ärret och på vissa ställen ömmade det rejält. Efter behandlingen kollade han benen igen - dessa var nu nästan perfekta i längd!!! Är det inte intressant??? Han verkade själv ganska imponerad, så nu ska vi se hur det känns nästa gång.




Något mörbultad körde jag sen för en snabb vägning på Viktväktarna. Eftersom jag inte mådde så bra så stannade jag inte på lektionen efteråt, men gladdes åt att ha gått ner totalt 10,5 kg!!! På åtta veckor - det känner jag mig mycket nöjd med! Kanske lite glädjekalkyl idag eftersom jag ätit extremt lite då jag somnade i soffan, men i alla fall... Trots kladdkakan i söndags :-)



Nu kallar soffan igen! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar