måndag 29 augusti 2011

Badrumsrenovering

I april hade jag äntligen bestämt mig för att mitt badrum behövde en ansiktslyftning. Eftersom jag bor i Landskronahems lägenhet så har vi förmånen att ha en renoveringsfond som vi får använda till sådant. En viss summa av hyran avsätts varje månad och för de slantarna får man välja enligt en färdig prislista. Tyvärr kan man inte få badrummet kaklat, vilket naturligtvis hade varit både snyggast och fräschast, men i brist på det fick jag i alla fall välja ny plastmatta till golvet och ny väggmatta. Tidigare fanns det en skitgrå/lila matta och skitgrå/lila väv på väggen och inget av det har varit så lätt att hålla rent.
Igår ringde hantverkarna äntligen och sa att de kunde börja idag. Så igår kväll var det bara att plocka ut alla saker som man samlar på sig i ett badrum. Lägligt nog är barnen hos sin pappa så de slipper röran. Och tack gode gud så har jag även en gästtoa så jag inte behöver leva alldeles primitivt under tiden...och förhoppningsvis är det klart till helgen!


För att minnas "före" så tog jag lite bilder...


När jag kom hem från jobb idag hade badrummet förvandlats en del...

Regnet har öst ner nu ikväll och egentligen skulle jag ju kunnat samlat regnvattnet och badat på balkongen...


Men istället tog jag tillfället i akt och gick till Friskis & Svettis och förnyade mitt medlemsskap och träningskort. Det var minsann på tiden! Och då passade det ju perfekt att duscha där efteråt...

Min stackars träningsväska verkade glad över att få komma fram från en mörk hörna i klädkammaren.

Nu har jag i alla fall börjat, räknar med att komma dit minst en gång till denna vecka!


Tack Henrik för att du peppar mig att komma igång!

1 kommentar:

  1. trevligt, både med badrummet och träningen. Hör av dig när du tänkt träna så kanske vi kan ses där. Hade tänkt träna idag, men har alldeles för ont i ryggen för närvarande :(

    SvaraRadera